REKLAMLARDA ÇEVREYE YÖNELİK BEYANLAR: REKLAM KURULU KARARLARI ÜZERİNDEN BİR İNCELEME
Hazal OĞUZ
Ticaret Uzmanı
ÖZET: Tüketici ve çevre birçok noktada kesişen iki kavramdır. Sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkı temel tüketici hakları arasında sayılırken, tüketim ediminin çevreye olan etkisi ve sonuçları üzerinde düşünülmesi gereken önemli konulardandır. Bu anlamda yalnızca çevrenin fiziki durumu değil, tüketici ile çevre arasında sağlıklı ve sürdürülebilir bir tüketim olması ve tüketicilerin çevre konusundaki hassasiyetleri, bu duyarlılıklarının istismar edilmemesi kritik önem taşır. Diğer yandan, tüketicilerin bir ürün veya hizmete yönelik satın alma kararını etkileyen en önemli unsurların başında gelen reklamlarda çevreye yönelik beyanlarda bulunulmasının reklam verenin günümüzde giderek daha çok eğilim gösterdiği bir yöntem olduğunu söylemek mümkündür. Bu çalışma reklamlarda yer alan, çevreye ve tüketici-çevre sağlığına ilişkin beyanların önemini ele alırken bugünün görece daha bilinçli tüketicisine seslenen bu türden reklamları Reklam Kurulu’nun örnek kararları üzerinden ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Anahtar Kelimeler: Çevre, Sağlık, Tüketici, Reklam, Reklam Kurulu, Ekolojik