İNTERNET ÜZERİNDEN YAYINLANAN KOZMETİK ÜRÜN REKLAMLARI: TÜKETİCİ İÇİN FIRSAT VE TEHDİTLER
HAZAL OĞUZ
TİCARET UZMANI
ÖZET : Günümüzde değişen sosyal ve ekonomik koşullar ile birlikte kişilerin ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetlerin sayısı ve çeşidi her geçen dakika artarken tüketiciler internet ve sosyal medya araçlarının hızlı gelişimi sayesinde sorularına cevap bulmaya başlamıştır. Sosyal medya ortamındaki yoğun bilgi akışı ve etkileşim, tüketicilerin bilinçlenmesine olanak tanırken, kimi zaman ürün tanıtımlarında yer alan aldatıcı ve yanıltıcı unsurlar yanlış yönlendirilmelerine ve bilgi eksikliklerinin istismar edilmesine yol açabilmektedir. Bugün oldukça talep gören kozmetik ürünlerin reklamlarında ürünlerin içeriği ve işlevi hakkında pek çok bilgiye yer verilmektedir. Ancak, kozmetik ürün gibi tüketicilerin sağlığı ve güvenliğini etkileyebilecek böylesine hassas bir alanın ve bu alanda yapılan reklam ve tanıtımların, kişiler açısından tehdit oluşturmaması için etkin reklam denetimi gerekmektedir. Bu çalışma, ülkemizde kozmetik ürünlere ilişkin reklamların internet üzerinden nasıl yayınlandığı ve bu reklamların tüketici açısından oluşturduğu fırsat ve tehditleri Reklam Kurulu’nun istatistikleri üzerinden inceleyerek ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Anahtar Kelimeler: Tüketici, Ticaret, İnternet Reklamcılığı, Reklam Kurulu, Kozmetik